12 juli 2013

Dag 4, 10 juli, Meerhout (25km) (81km)

L
Vanmorgen ben ik om 7:00 vertrokken. Vanuit de camping was ik al snel bij het kanaal wat ik bijna de hele wandeling zou volgen. 1 voordeel aan zo'n rechte weg is natuurlijk dat je niet snel verkeerd loopt maar het is wel saai en het lijkt wel of het einde steeds verder weg schuift. 

Ondanks de saaie weg heb ik me toch wel vermaakt onderweg. En ik wist dat deze dag eraan kwam dus had ik me er op ingesteld. Het was wel weer warm en aan de zon was alleen bij een brug waar ik af en toe onderdoor moest te ontsnappen. Ik heb dan ook een paar keer lekker in de schaduw gezeten.
Bij 1 brug heb ik naar de zwaluwen zitten kijken die hun jongen aan het voeren waren. Er hingen wel 20 nestjes op een rij boven het water.

Toen ik bijna bij de laatste brug was stond daar eindelijk een cafe waar ik even kon uitblazen.
Gelukkig gaat het lekker zelfs na 18km rechtuit langs een kanaal.

Vandaag heb ik het laatste stuk niet de route van het boekje gevolgd maar een copy die ik in de abdij gisteren had meegekregen. Deze gaat naar een pelgrims adres in Meerhout en de laatste 5 km gaan door de bossen en langs akkers en over stille verlaten weggetjes. Ook vandaag ben ik weer vroeg in het plaatsje waar ik moet zijn, en ik heb dan ook tijd genoeg om even boodschappen te doen voor morgen onderweg.



Na de boodschappen ben ik ergens op een lekker zacht gazonnetje in een voortuin gaan liggen. Ik ben veel te vroeg. Het is nu 13:30 en ik kan pas om 17:00 op het adres terecht.
Hier in de buurt is geen kroeg of zo waar ik kan wachten maar verder lopen is zeker vandaag geen optie meer.

Om een uur of 3 ben ik naar de hoeve gelopen. Het is een groot huis dat achteraf ligt en waar ze in de oude opnieuw opgebouwde langgevel boerderij een paar kamers hebben gemaakt met een stapelbed een tafel en 2 stoelen. Het ziet er netjes en schoon uit. Ik besluit om eerst te douchen en wat kleding te wassen dan is dat vanmiddag misschien nog droog. In de tuin staat een kersen oom met een ladder en ik mag zoveel kersen plukken als ik wil "anders eten de vogels ze toch maar op" .

Na de was heb ik nog even lekker in de zon in de tuin gezeten, ik wordt geroepen voor het eten. Voor €5,- mag ik aanschuiven . Daar kan ik natuurlijk zelf niet voor koken.

Het eten was heerlijk en 's avonds hebben we nog gezellig wat zitten babbelen met een biertje erbij en heb ik nog wat tips gekregen voor onderweg. Ook hadden ze 4 verschillende routes richting het zuiden die weer uit komen op de route die ik volgde. 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten