25 juli 2013

Dag 19, 25 juli, Reims, 19km (407km)

Weer vroeg vanmorgen. Om 5:45 liep ik weg en om 5:55 was ik voorzien van een vers en nog warm stokbrood. Gisteren middag had ik nog wat kaas en een worst gekocht, want dat droog brood met water was ik toch wel beu.
Het was niet zo heel ver vandaag, 19 km over een voornamelijk rechte zand/grind weg dwars door de velden richting Reims.
Het is mooi als je 's morgens de zon ziet opkomen, hier boven Bazancourt.
Het ging weer lekker vandaag, na even een pauze te hebben genomen en een appeltje te hebben gegeten 

kwam ik een stukje verder Anja uit Antwerpen weer tegen. Die was wat eerder vertrokken maar moest onderweg haar tape vernieuwen.
Het laatste stuk naar Reims hebben we samen gelopen. Onderweg kwamen er steeds stukjes grind in m'n schoenen en op een gegeven moment was het te laat, ik had een blaar gelopen. Er moest dus getaped worden.
Dit was net voordat we Reims binnen liepen, dat is het gevaar als je het einddoel in zicht hebt. Je loopt dan net even te ver door.
Eenmaal bij de kathedraal aangekomen hebben we onszelf eerst op een wel verdiende kop koffie getrakteerd. Daarna werd het tijd om de kathedraal te bezichtigen.

De lachende engel




Jeanne d' Arc

En natuurlijk even een kaarsje aangestoken bij de heilige Antonius.

De kathedraal van Reims

Daarna hebben we nog de kerk van Jacobus bezocht, maar er stond nergens een afbeelding van deze heilige.

Toen werd het tijd om een rustig plekje in het park te zoeken om te eten want intussen was het een uur of 12.
Om 14:00 moeten we weer in de kathedraal zijn voor info voor de nacht, eens kijken waar we vannacht weer kunnen slapen.
Dat blijft elke dag een verrassing maar tot nu toe ( op 1x na) altijd positief.
De info in de kathedraal was niet anders dan in m'n boek en ik slaap in een soort jeugdherberg met 5 anderen op een kamer.
Ik heb nog even een nieuw pelgrimspaspoort gekocht want m'n andere is niet groot genoeg voor alle stempels. Nu kan ik even vooruit. Vanavond nog even iets drinken in de stad en morgen weer vroeg vertrekken want het wordt 32 graden en dat vinden m'n voeten niet fijn.













1 opmerking:

  1. Hoi Twan,

    Geweldig om zo je tocht in beeld en tekst te kunnen volgen! Ik lees dan ook elke paar dagen even bij. Een knappe prestratie, die doen maar weinigen je na. Ik hoop voor je dat de warmte wat afneemt, dan wel in jouw omgeving, want hier bij het zwembad is het prima :). Veel succes, groetjes Barbara van de Ven

    BeantwoordenVerwijderen