15 juli 2013

Dag 7, 13 juli, Enines 23km (157km)

Na een heerlijk en uitgebreid ontbijt en na even m'n benen laten wennen na de dag van gisteren, heb ik vanaf de kerk in Zoutleeuw eerst een stuk de route van m'n boek gevolgd. 
Omdat het gisteren zo'n taaie dag was had ik besloten om waar het kon een stuk af te snijden.

Het eerste stuk ging over een beschermde kasseien weg..... nou die mogen ze van mij asfalteren! Wat een pokkedingen zijn dat om op te lopen zeg. Elke stap is het net of je je enkels om zwikt en er naast lopen is op de meeste plekken geen optie.

Zo snel ik kon ben ik de N279 op gegaan en die heb ik tot aan Helecine gevolgd, daarna heb ik weer een stuk van het routeboek gevolgd. Het ging niet heel soepel want de kilometers van gisteren zaten nog in m'n benen en ik heb dan ook elk uur een pauze genomen. Dit werkte goed en zo kon ik de vermoeidheid een beetje voor blijven.

Onderweg kom je door mooie kleine plaatsjes maar alles lijkt wel uitgestorven, nergens iemand op straat en alle huizen potdicht. 

Rond de middag kwam ik langs een voormalig klooster met een grote tuin waar een paar grote vijvers in lagen. Er stonden bankjes en er werd volop gevist. Daar heb ik m'n middag pauze genomen en even lekker op een bankje zitten niksen.

Het laatste stuk ging voorspoedig. En ik was dan ook niet laat in Enines. Hier heb ik voor dat ik op zoek ging naar de boer waar ik kon kamperen nog even op het trapje van het kerkje in de schaduw gezeten.
Toen ik weer verder liep stopte er ineens een auto.
Het raampje ging open en een man ( die had gezien dat ik een schelp op m'n rugzak had ) bood me onderdak voor vannacht aan. Hij had ook een gedeelte van de tocht gelopen. Toen ik vertelde dat ik al wat had, kreeg ik nog z'n nummer voor als het  mis zou gaan. Ik liep door de straat op zoek naar het huisnummer en ineens zie ik daar een jacobschelp bij een huis hangen. Ik daar naar binnen, blijkt het een pelgrim opvang te zijn, maar helaas waren die vanavond niet thuis. Ik kon wel m'n tent daar opzetten maar ik ben toch maar naar de boer gegaan want die was al besproken.

Nou, daar staat m'n tentje dan..... tussen de machines de autobanden en de kamille, wat zal ik lekker slapen 😉
Ik vind het prima, heeft ook wel weer wat, en vanavond kan ik gewoon mee eten.

Het eten was heerlijk en we hebben wat zitten kletsen ook al is de taal soms wat lastig. Weer ben ik vandaag zeer gastvrij ontvangen. Zelfs door de 2 bewakers van het huis 😉


Geen opmerkingen:

Een reactie posten