18 juli 2013

Dag 11, 17 juli, Mazee 20km (249km)

Vandaag was een zware dag. Ik was al vroeg wakker en nadat ik m'n tent e.d. had ingepakt ging het weer richting zuiden. 


Eerst ging het pad nog met de Maas mee maar eenmaal bij de sluis aangekomen moesten we linksaf en langs een oud spoor langzaam omhoog. Het was weer een soort fietspad dat wel lekker in de schaduw liep.
Onderweg was niet veel te beleven en ik kreeg op een gegeven moment behoorlijk last van m'n linker knie. Ik heb wat meer pauzes genomen en ik ben in de berm gaan lopen maar het hielp allemaal niet zo veel. Gelukkig zie je dan langs de kant van die leuke bewoners waar je dan even een praatje mee kan maken 😀

Rond de middag kon ik geen stap meer zetten. Eerst maar even wat eten, gelukkig had ik nog wat brood in m'n rugzak en met wat water erbij en een snikker als toetje kom je een heel eind. Simone was nog wat door gelopen en had een supermarkt gevonden die na een uur dicht ging. Ik kon dat niet halen dus heeft ze voor mij wat gekocht en ben ik rustig die kant op gestrompeld. Na weer even zitten en een koud blikje cola moest ik toch weer verder, ik had nog zo'n 5km te gaan.

Gelukkig ging het een stukje verder na   de kerk berg op en dat is beter voor m'n knie (zelfs met temperaturen van +45graden in de zon 😥 ) 


Eindelijk konden we de weg weer verlaten en een stuk onverhard lopen. Na een stuk bos werd het akker en dus geen schaduw meer voor de laatste kilometers. Om een uur of 3 's middags kwamen we bij het slaapadres.


 Vanavond weer een bed, maar ook weer brood met een cupasoup want het enige restaurant van het plaatsje is op woensdag dicht. Hopelijk gaat het morgen in alle opzichten weer wat soepeler, maar..... dit heeft toch ook wel wat 😉



Geen opmerkingen:

Een reactie posten