21 juli 2013

Dag 15, 21 juli, Signy-L'Abbaye, 28km (314km)

....Desiree is weer naar huis......

Vanmorgen heeft dees me om 7:00 bij het kerkje waar ik de dag ervoor was gestopt afgezet. Toch weer raar en vervelend dat ze nu weer weg is.

Ik ben maar gewoon gaan wandelen. Na een klein stukje open kwam ik in een stukje bos. Ineens sprong er een hertje voor m'n neus over de weg, natuurlijk ben je dan te laat om een fotootje te maken, maar toen deze 2 hazen uit de struiken kwamen was ik op tijd.

Het wandelen ging wel weer lekker, het dagje rust van gisteren heeft me goed gedaan. Het zou een leuke etappe worden met gelukkig hier en daar een stukje bos. Het was 32 graden vandaag en dat merk je goed. 


Al om 11:00 was ik in het plaatsje waar ik de overnachting had gepland en dat vond ik toch wat vroeg. Omdat het zo goed ging besloot ik om te kijken wat de volgende plek zou zijn.
Dit was een dorpje 11km verder, dat moet geen probleem zijn.
Als ik hier nou 4 uur over doe kan ik genoeg rusten en moet dat lukken.

Foute beslissing.
Voordat ik verder liep heb ik eerst m'n water weer aangevuld bij een huisje dat ik tegen kwam en toen ben ik maar weer gaan lopen. Dat viel even tegen zeg. Het eerste stuk was door de volle zon en toen begon het. Eerst een stuk steil omhoog, dat ging nog wel, maar daarna een heel stuk naar beneden en dat vond m'n knie niet fijn. Een paar keer ben ik gestopt om te rusten maar toen ik een heel steil stukje tussen 2 weilanden door en tussen pikkeldraad ben ik zelfs achteruit een stuk naar beneden gegaan.

Daarna moest ik een heel stuk door een weiland en later tussen 2 afzettingen door het hoge gras. Daar heb ik even lekker in de schaduw gelegen om bij te komen. Nog 4 of 5 km...... even doorbijten en ......vanaf morgen een kortere etappe.




4 opmerkingen:

  1. Het twan. Leuk om je belevenissen te volgen. Ik hoop dat je knie je bij kan houden. Succes en veel plezier. Gr. Jaco en Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn Santiago avontuur van drie weken, waarvan de laatste grotendeels gedeeld met Twan, zit er helaas op. Het was leuk om een week min of meer met elkaar op te trekken. De terugweg met Desiree kon niet beter. Veel succes en sterkte nog, Twan! Warme pelgrimsgroet van Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Twan, Wa gaade goed mannetje !!!
    We lezen je belevingen allemaal en vinden het echt geweldig wat je meemaakt, tegenkomt en beleefd.
    Hier bij ons zit de ergste warmte er wel op, ik hoop bij jou ook. Wees zuinig op je knie en jezelf en bij deze sturen we je een extra vleugeltje voor vandaag, veel plezier ermee !
    Groetjes Jozé en Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twan wou eerst met de trein naar Santiago, maar iets zei hem dat-ie beter kon gaan lopen!
    Goeie beslissing, Twan!

    Groeten,
    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen