12 juli 2013

Dag 5, 11 juli, Diest 22km (103km)

Na een goed ontbijt met een heerlijk kriel-eitje en een foto voor in het gastenboek ben ik weer vertrokken.
Het was bewolkt vanmorgen met een lekkere temperatuur om te wandelen. Ik had een route meegekregen van de pelgrimshoeve naar Diest en ik moest eerst een stuk via het landelijke knooppunten netwerk. Dat werkte super en al snel was ik bij het punt waar ik over moest gaan op het GR route netwerk. 
 De route ging over mooie onverharde paden en als het zo rustig is kom je af en toe wat wild tegen. 
Het hele pad is goed bewegwijzerd maar je moet dan natuurlijk wel opletten. Op een gegeven moment was ik met m'n camera aan het spelen en ineens waren de weg aanduidingen verdwenen.


Nou heb ik altijd geleerd, bij twijfel omdraaien en terug naar het laatste bekende punt. Gelukkig was dit niet zo ver en had ik zo'n 500m (dus 1km op en neer) te ver gelopen en een afslag vergeten.


Vandaag is weer een mooie wandeling en omdat ie niet zo heel lang is kom ik net na de middag in Diest aan. Hier is het kermis. Da's leuk voor vanavond want ik moet mezelf vermaken en ergens gaan uit eten omdat ik in het klooster van de "Kruisheren van Diest" vanavond niet kan eten. Natuurlijk helemaal niet erg want ik ben allang blij dat ik er kan slapen.

Nu zit ik heerlijk op een terrasje en ga ik vanavond lekker mensen kijken. Morgen wordt denk ik weer een lange dag, dus op tijd naar bed.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten