30 juli 2013

Dag 22, 28 juli, Baye, 11km (481km)

RUSTDAG!!!

Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen, om 9:00 was het ontbijt en we zijn met de auto  naar het gemeentehuis teruggebracht, waar we gisteren zijn opgehaald. Aan de overkant van de straat zit een bakker waar we nog even wat brood voor onderweg inslaan.
Dan om het gemeentehuis links en we zitten meteen weer op de route. We lopen ieder onze eigen weg en zien elkaar vanmiddag weer. Vandaag is het maar een kort stukje naar Baye waar we een gesloten hotel bereid hebben gevonden om ons toch te laten overnachten. Het is geen moeilijke weg. 1x links 1x rechts en dan zo'n 8km rechtdoor. Het is een pad met hoog gras, modder en af en toe weer van de f#*$ng stekende dazen.





Toch is het wel mooi. Er springen hier en daar wat hazen weg en er zitten altijd wel wat vogeltjes te fluiten in het koren. Hier en daar staan wat bloemetjes en........gelukkig is het droog. Al worden m'n schoenen wel weer nat van het hoge gras.





Jammer dat de grond en het gras zo nat zijn. Ik moet soms echt om de plassen heen lopen en er is dus ook geen plekje om even lekker te gaan liggen. Aan bet eind van het lange rechte pad kom ik in een klein dorpje waar ik het eerste bankje tegen kom. Hier maak ik dan ook dankbaar gebruik van en kan even m'n voeten laten drogen. Dan krijg ik telefoon, Joop aan de lijn, wij zijn er al, het hotel is open maar de winkel is over 10min dicht, moet je nog wat hebben? Nou dat is geweldig want morgen is er geen mogelijkheid om boodschappen te doen tot aan Sezanne (zo'n 21km) 

Toen ik in het hotel kwam stond m'n potje jam en m'n brood klaar en zelfs nog een appel en een tomaat. Nadat ik m'n schoenen had vol gepropt met kranten zijn we op de binnenplaats wat gaan eten en kwam de hotel eigenaar zelfs met een overheerlijk biertje aanzetten.

Inge Joop en Guy lopen nog even naar een klooster hier in de buurt maar ik hou me vandaag een beetje gedeisd. Het is tenslotte m'n rustdag en morgen mogen we weer zo'n 21km.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten