5 mei 2013

Oefen weekend langs de Dommel

Dit weekend heb ik naast mijn bijna dagelijkse wandelingen, een weekendje langs de Dommel gelopen om eens wat meer kilometers te maken.
Eerst op vrijdag een bakje koffie gedaan bij ons Suus, en toen op pad. Het tochtje ging langs de Gemondse molen via Olland en st Oedenrode naar Nijnsel waar ik op een camping heb overnacht.
Ik had s'morgens mijn nieuwe zooltjes in mn schoenen gedaan om deze meteen uit te proberen. Ze liepen heerlijk en ik had nergens last van, tot dat ik de volgende morgen mn schoenen weer aantrok. De achterkant van een zool had toch wat geirriteerd en ik had een blaar om mn linker hak, de eerste blaar die ik ooit tijdens het lopen heb opgelopen.


'S morgens ben ik rond 9:00 vertrokken, met mijn oude zooltjes , die ik gelukkig had meegenomen, in mn schoenen. Er stond een tocht van ongeveer 25km op het programma vandaag. Een afwisselende wandeling langs de Dommel via Son en Breugel en door het centrum van Eindhoven en via Aalst naar een camping in Waalre.
Het was , zeker op het laatst, best een pittig stukje en door de last van mn hak begon ook mn knie een beetje te vervelen. Na +/- 30km stond er op de bar bij de camping eindelijk een pilsje op me te wachten.

De zondag heb ik het wat rustiger aan gedaan en ben slechts 5km terug richting de A2 gelopen waar Desiree me in Aalst heeft opgepikt. Dat scheelde een ritje openbaar vervoer. Lief he ;)

Al met al heb ik dit weekend zo'n 55 km getippeld en ik moet zeggen dat het helemaal niet tegen viel, en met nog een paar oefen tochtjes in de planning gaat dit stukje voorbereiding wel goedkomen.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten